Hop til hovedindholdet

Foreningen Facilitatortræf

Facilitatortræf - 10 års jubilæum


Dato og tid

Fredag d. 25. august 2023 kl. 09:00 til 17:00

Tilmeldingsfrist

Torsdag d. 24. august 2023 kl. 09:00

Sted

AFUK, Enghavevej 82B, 2450 København SV AFUK
Enghavevej 82B
2450 København SV

Facilitatortræf - 10 års jubilæum


Facilitatortræf 10 års jubilæum - netværk, inspiration, metoder til værktøjskassen for dig der interesserer dig for facilitering

-------------------------------

Årets tema 
HERFRA HVOR VI STÅR
 

For at finde den bedst mulige vej, er det en forudsætning, at du ved, hvor du står. Det gælder også, når vi taler udviklingsprocesser og facilitering.

Ved du hvor du står - som facilitator?

 

OBS! Der er udsolgt til arragementet og vi har ikke en venteliste. 

Derfor, hvis du har købt en billet og mod forventning bliver forhindret i at deltage, må du meget gerne søge efter en køber på Linkedin siden Facilitatortræf Danmark,så kan du gøre en af de mange der ikke nåede at købe en billet glad :-)

Søger du en billet, så hold øje på Linkedin siden Facilitatortræf Danmark.

 

—--------------------

HVAD KAN DU FORVENTE?

På årets facilitatortræf hylder vi de sidste 10 år med FACILITATORTRÆF, og stiller samtidig skarpt på “herfra hvor vi står” - lige nu - lige her. 

Sammen og hver for sig kigger vi nysgerrigt bagud - bliver klogere på os selv som facilitatorer og lader os inspirere af vores fælles faglige felt.  

  • hvad indeholder din værktøjskasse, 
  • hvorfor er det netop disse redskaber, 
  • hvordan er de havnet der 
  • er der noget der med fordel kan tilføjes
  • og hvem er du egentlig som facilitator!
 

OM FORMIDDAGEN hylder vi de første 10 år med Facilitatortræf gennem tre keynotes om facilteringsfeltet og udforskning af hvilke aftryk feltets udvikling har sat på din egen facilitering.

 

OM EFTERMIDDAGEN er der workshops med nogle af tidens bedste facilitatorer der hver især står stærkt i egen metode og er parat til at GØRE en metode i praksis og undervejs invitere til at du SPØRGER til metodevalg og faciliteringsgrundlag. 

 

Dagens program kl. 9 - 17

  • Hvor står vi? Tre keynotes om udvikling af faciliteringsfeltet gennem de sidste 10 år - med refleksioner ind i din rejse - hvor står du - hvad vækkes?
  • Frokost og netværk
  • Hvor kan vi gå hen? Workshops - bag om facilitering
  • Kaffe og netværk
  • Generalforsamling og valg af et nyt hold der planlægger facilitatortræf 2024.
 
Kl. 17.30 - ...  jubilæumsfestmiddag (Særskilt tilmelding - se længere nede)
 
 
 
 
PRÆSENTATION AF KEYNOTESPEAKER OG OPLÆG
 
 
Keynote 1 --> Kenneth Agerholm
(Kenneth Agerholm har været med fra fødslen af Facilitator Træffet.Han er partner i FLOK - Facilitating organizational changes, medforfatter til bogen Online Facilitering, musiker, mv.).
 
Om indlæget: På 14 minutter - 7 vigtige trends
På 14 minutter - Undersøger vi 7 vigtige trends indenfor facilitering de sidste 10 år. Sparker det op mod en global virkelighed hvor facilitering kan blive en mega-trend. Jubler et øjeblik over hvor langt vi er kommet. Og forsøger at sparker en bule i universet for at få gang i næste niveau.
På 14 minutter.
 
 
 
Keynote 2 --> Ann Charlotte Thorsted
(Forsker, underviser, facilitator og forfatter til bøgerne ”Den legende organisation” og "At tænke med hjertet - en grundbog i eksistentiel praksisfænomenologi".)
 
Om indlæget: At bevæge mennesker
Hvor vi tidligere primært tænkte facilitering som et spørgsmål om at forandre, udvikle nyt eller effektivt styre et møde eller en proces hen mod et foruddefineret mål, handler facilitering i dag også om "at bevæge mennesker". Dvs. arbejde med indtryk som afsæt for meningsoplevelse. Facilitering i dag er derfor ikke kun et spørgsmål om at lede processer, men også at skabe øjeblikke af "ikke-kontrolbarhed", det egentlige liv, og lade betydningsfulde forandringer opstå.
 


Keynote 3 --> Mette Ullersted

(Founder af Playmakers, udvikler af faciliteringsværktøjet “Toolbox med 107 metoder til at skabe engagement og ejerskab til processer”. Med forfatter til bogen “Facilitering af onlinemøder” og på vej med ny bog).

Om indlæget: Et markedsperspektiv - Hvad har flyttet sig?
Hvad siger markedet? 
Hvad efterspørger kunderne? Både kunderne hos dig som selvstændig facilitator, og de interne kunder i den organisation, du er ansat. 
Nu og for 10 år siden. (Og hvad prøver vi at få dem til at købe i stedet? 😉)

 

NI SPÆNDENDE WORKSHOPS  

- Dygtige og erfarende facilitatorer afholder hver en workshop, hvor du som deltager får mulighed for, at dykke dybere ind i den oplevede metode.

Stil spørgsmål til fx. hvorfor facilitatorer gjorde, som denne gjorde - gå i meta sammen og bliv klogere på den oplevede metode. 

 

På dagen vælger du en af følgende workshops: 

 

1) ALLE KANTEGNE ! GÅ FRA 0-100 PÅ 60 MINUTTER 

- Faciliteret af Peter Levinsen; Passion2improve.com og FutureFactor.dk

Kan du skrive bogstaverne, så kan du tegne! I højt tempo får du tips og tricks til at tegne: ansigter, kroppe, teams, dialogbobler m.m. og du afslutter med at tegne din strategiplan ud fra 6 HV-spørgsmål. Få nye færdigheder, som du kan bruge resten af livet!

 

2) GRUPPECOACHING ER OGSÅ FACILITERING 

- Faciliteret af Jens Henning Ravnsmed; www.2RF.dk

Hvordan skaber vi flow, udvikling og godt samarbejde i et team, så teamet når de relevante mål og performer bedst muligt? Deltagerne i workshoppen får indblik i gruppecoaching som metode. Det kan anvendes både i traditionelle teams og andre grupper, der skal arbejde sammen. I bliver præsenteret for en case og I får konkrete teamcoaching værktøjer med hjem.

 

3) FACILITERINGENS KINDERÆG  

- Faciliteret af Mia Fihl, Lektor på KP, udvikler af Konsulentuddannelsen & partner på uddannelsen Kropslig Læringsfacilitator  hos Core Energy

På denne workshop lukker Mia Fihl op for et faciliterings kinderæg, hvor både kropslige, visuelle og kognitive greb går hånd i hånd. Du vil blive inviteret med på en rejse ind i din egen facilitering med hjælp fra de tre typer af greb. Workshoppen giver en OPLEVELSE af, hvordan grebene virker, når Mia faciliterer en læreproces med din facilitering i centrum.

 

4) GENOPRETTENDE FACILITERING: AT VÆRE MED DE DYBERE LAG -

Faciliteret af Di Ponti; pontiprocesses.work

Gennem øvelser og refleksioner arbejder vi på at være lydhøre overfor de dybere lag af smerte, magt og retfærdighed som spiller ind i alle faciliterede gruppeprocesser. Vi arbejder med genoprettende processer som dyb lytning, finde reel støtte og introducere "dørkarmens facilitering" – berørt indefra, opmærksom udenpå, bevidst om æren ved at være vært til at lade dialogen opstå og en bedre balance komme til.

 

5) FÆLLES RETNING MED EN FÆLLESSANG 

- Faciliteret af Anders Greis: AndersGreis.dk

Deltagere på workshoppen samarbejder om at skrive en fælles sang om facilitering. På den måde får du praktisk indblik i, hvordan man skaber fælles retning og stimulerer holdånd gennem en fælles sang. Vi arbejder bl.a. med kreative skriveteknikker, visionsafklaring og rollefordeling i kreative processer for at løfte teamets værdier og formål op i en fælles sang, deltagerne selv har skrevet.

 

6) VÆRKTØJSVALGET  

- Faciliteret af Katrine Schumann; katrineschumann.dk og faciliteringsuddannelsen.dk

De fleste facilitatorer ELSKER deres værktøjer og at få værktøjskassen suppleret op. Men hvordan vælger og sammensætter vi egentlig de rette processer, når vi laver et mødedesign? I workshoppen afprøver vi et værktøjs-vælger-værktøj på en konkret case; opdager, hvordan vi har forskellige præferencer og søger at kvalificere de valg vi træffer.

 

7) SÅDAN FACILITERER DU WORKSHOPS I NATUREN  

- Faciliteret af Facilitator og vandrecoach Kristine Karlshøj: www.karlshoej.co og www.vandrecoaching.dk

Tendensen mod et mere regenerativt samfund gør, at naturen inddrages mere, når vi er på arbejde. Flere samtaler, møder og workshops foregår udenfor. Men hvordan faciliterer du en workshop eller et møde UDENFOR? Hvad skal man være opmærksom på? Jeg giver dig min opskrift, så du kan gå i gang med outdoor facilitering imorgen.

 

8) SKAB MENING I DEN BÆREDYGTIGE UDVIKLING  

- Faciliteret af Marie Bergh Lødrup, Chefkonsulent & Facilitator

Deltagerne i workshoppen får indblik i, hvordan involverende processer kan designes, så der bliver åbnet for noget af det, der fylder i den bæredygtige udvikling. Vi arbejder med balancen mellem en lille smule oplæg og RIGTIG meget proces, så det er deltagerne selv, der kan skabe mening i feltet.

 

9) DEN KONFLIKTVILLIGE FACILITATOR 

- Faciliteret af Nina Jensen, Organisationspsykolog med speciale i bevidste udviklingsprocesser, Cosma  

Som konfliktvillig facilitator er du en invitation til gruppen – til at tolerere disharmoni, til at åbne og sanse mere og til at få omsat konfliktens data til klarhed, forbundethed og beslutningskraft. På workshoppen skal vi arbejde med at sætte en intention samt øve i at rumme sig selv i mødet med konflikten. Dette styrker muligheden for at kunne respondere med lige netop det, situationen kalder på.

 

TILMELDING

Tilmeld dig Facilitatortræf nu og bliv en del af denne unikke mulighed for at fejre vores fællesskab og interesse for facilitering - og samtidig blive klogere på dig selv som facilitator.  
 

 

HVORNÅR

-->  D. 25. august kl. 9.00 - 17.00 (4. fredag i august)

 

HVOR

--> 10 års jubilæum for Faciltiatortræf afvikles hos: AFUK, Enghavevej 82B, 2450 København SV

 

PRIS

  • Early bird UDSOLGT 
  • Pris: 1.250 kr. UDSOLGT
 
OBS! Nåede du ikke at købe en billet og vil du gerne med - i så fald kan vi anbefalingen, at du efterlyser en billet i gruppen Facilitatortræf Danmark  på Linkedin, når vi nærmer os træffet, måske en person er blevet forhindret og vil afsætte billetten. 

  

JUBILÆUMSFESTMIDDAG :-)

Vi holder jubilærumsfestmiddag i forlængelse af træffet d. 25. aug fra kl. 17.30 -  

Middagen holdes på Restaurant Ticket ved Den grønne oase Bane Gaarden  gåafstand fra AFUK.

Det er en økologisk restaurant, der skifter menu-destination hver måned. Konceptet er deleretter og destinationen for august er ikke afsløret endnu. 

Drikkevarer er på egen regning og tilmeldingen bindende.

OBS! Sidste frist for tilmelding til festmiddag er d. 10. aug. kl. 9!

 

 

--> Følg med i træffet FØR træffet

Traditionen tro vil bestyrelsen invitere til deltagelse, opfordre til workshopbidrag og opdatere udviklingen i programmet via LinkedIn-siden Facilitatortræf i Danmark - så slå notifikationer til, hvis du ikke vil gå glip af nyt.
 
 
 
Vi glæder os til en inspirerende og dejlig dag sammen.
 
 
Med venlig hilsen fra bestyrelsen 2023
 
Katrine Schuman, Anne Cathrine Fallesen, Kamilla Bergström, Kristine Karlshøj, Jette Flensburg og Sofie Kempf
 
 
 
STOR TAK TIL NEM TILMELD
Nemtilmeld stiller dette billetsystem til rådighed for Facilitatortæf, fordi vi er en forening og træffet et non-profitevent. 
 
 
 
 

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

Foreningen Facilitatortræf
Facilitatortræf

Tlf: +45 91522888
josefinekorzen@hotmail.com

Kontaktinformation til arrangør

Foreningen Facilitatortræf
Facilitatortræf

Tlf: +45 91522888
josefinekorzen@hotmail.com